Saving is my life.



Hey guys, how have you been?
What had I done lately??? Can't remember.
Maybe I was stuck in watching some Anime and spend whole time for it. Lol

Nothing special and my blog is same as usual again. food, fooD, foOD, fOOD and FOOD. 

黒子のバスケ見てたせいでブログ更新するの忘れてたよ。



更新するったって今日もまた食いもん。
デブの甘い味方、SNICKERSのアイス。甘くて死ぬかと思った。から人に配った。

This was fuckin crazy sweet. It must have tried to kill me.





Strawberry flavored yoghurt. I still doubt "what the yoghurt is". 
Anyway it was good as a dessert. 




Hehe this is a reason why I bought this yoghurt. :D

お勤め品だったので、新しいヨーグルトをお試し。
やっぱり、ヨーグルトってなんだっけ?て感じ。日本のヨーグルトの常識を覆す代物。

甘くて美味しいんだけどね。甘味としては。




Stair-fry sauce. Pretty unique taste because it is sweet but spicy. 
Yeah just like "Asian" taste, like Thai or something like that. Yummm

And it is really easy to use.
You can cook some veg or meat  with this as just mix and stair-fry or boil and so on.
I don't know it is correct way of use of not Lol

At least it works to me so far.



ピーナッツのコリコリがたくさん入った、甘くて辛いソース。
何でもいいから取りあえず炒めるとなんかちょっとタイっぽいご飯が簡単にできるのでとても便利。

こないだ茄子とマッシュルームとにんじんとなんだっけななんかをこのソースで煮て
なんちゃってカレーみたいの作ったけどもなかなかいけた。




ただ正しい使い方なのかはちょっと良く分からない。
使い方に従えないタイプ。(英語読むのがだるい、おなかすいたし)

こんなに手ブレしてたなんて吃驚。加工するの面倒だからなんとか読んで。




別の日の買い物。
パスタ、豆乳、にんじん、キウイ。
このキウイ、キャラクターの消しゴムとキウイスプーンがオマケについてくるの。
もう4つくらい集めた☆

あと、タラ。紙に包んであるの。これ




ただこのタラが、普通でない。名前もSmoked cod filet.
や、普通か。名前は。スモークしてあるんだ、ふーん?みたいな普通だな。




どう普通でないかと言うと、あかい。赤い。や、オレンジい
そしてものすごくしょっぱくて、どう料理するかもさっぱり分からない。
(じゃあなんで買ったって思った?それ俺も思った…!!)


I bought smoked cod filet but I have no idea how to cook Lol Was so salty.
Even in Google, I couldn't find worth idea lol What the hell is smoked cod filet lol




奇行種のマカロニみたいなパスタ。予想外に大きく育った。


結局タラは、塩出しして、普通にグラタンになった笑
でも、ピーナッツソース入れたからちょっとアジアンな味になった(と思う。)



ちょっと、加工したら果たして美味しそうなのかどうかちょっと怪しい。
実際食してみても美味しかったかどうか自信無い。だってお腹すいてたんだもん。




こうやってみるとちょっとやり過ぎた感は否めないよね。
あと作り過ぎ感、と食べ過ぎ感。あと、タラ感ゼロ。0。


Need more practice to improve my cooking skill.


Comments

Popular Posts